Sivut

perjantai 4. huhtikuuta 2014

Varjossa

Se tumma hahmo seuraa minua, peittää valon. Se vaatii minua luovuttamaan, jättämään tämän kaiken.

Miksi taistelisin sitä vastaan, kymmenen vuotta olen yrittänyt selviytyä elämässä. En jaksa tätä, olen sisältä jo kuollut. Ei ole sitä iloa muttei suruakaan. On vain viha itseäni kohtaan.

Mutta eihän elämän pitäisi olla selviytymistä päivästä toiseen. Pitäisi nauttia, onnellinen. Haluan jo luovuttaa, nukkua ikuisesti ilman tätä pahaa oloa. Olla onnellinen edes unessa.
Millaista olisi olla onnellinen?

Tumma hahmo vain vahvistuu, se puhuu minulle. Onko tämä ainoa ystävä, eikö ystävien kuuluisi ajatella parasta minulle, onko luovuttaminen ainoa vaihtoehto? Luovuttamisessa olisi hyvää, joku terapiaa kaipaava saisi sitä, valtio säästää rahaa kun yksi onneton paska kasa on pois. Muiden taakka poistuu. Mitä huonoa luovuttamisessa on, ei mitään.

Tiedän etten selviä tästä yksin, enkä kenenkään muun avulla. Kukaan muu ei näe tai tiedä totuutta, he eivät tiedä hahmosta. Hahmosta joka saa käteni vuotamaan verta, hahmosta joka on tuhonnut minut lopullisesti.

Sisältä tuhottu, revitty, poltettu. Ulkokuori pelkkää valhetta.

5 kommenttia:

  1. Moikka! Kommentoin tänne jonnekin kauemmas, koska mulla sulle vähän henkilökohtaisempaa asiaa.

    Ajattelin ehdottaa sulle arkeen pientä piristystä sitä kautta, että pyydän sua mukaan piristämään toista ihmistä, hopelessia. Yksinkertaisuudessaan mun ajatus on, että lähetetään porukalla hopelessille kortit yllätyksenä. Korttien ajatus on siis toimia konkreettisena muistutuksena että hopeless on mein ajatuksissa. Aion pyytää siis sun lisäksi mukaan muutaman toisenkin bloggaajan sekä blogien ulkopuoleltakin pari ihmistä. Eli yhteensä kortteja olisi lähettämässä viisi tai kuusi henkilöä. Jos sua kiinnostaa, laita sähköpostia: prosterys[ät]gmail.com.

    Ideanhan tähän olen saanut tästä tapauksesta: http://maailmantarkein.kotisivukone.com/.

    Sulle itsellesikin mulla on sanottavaa, joitakin mun ajatuksia. Kerrot blogissa paljon sun viiltelystä ja siitä miten häpeät itseäsi viiltelyn vuoksi. Mun näkökulma on kuitenkin toinen, en nää mitään hävettävää siinä että sulla on viiltoja itsessäsi.

    Viillot näyttää ulospäin sen että sulla on ollut paha olla ja eikä edelleenkään ole helppoa. Monella ihmisellä on paha olla, mut se ei välttämättä näy vaan ulospäin. Sun tapauksessa näkyy, mut ei tosiaan kannata hävetä sitä. Pikemminkin, viillot kertoo et sinä olet selvinnyt vaikeista ajoista huolimatta!

    Minun mielestäni ei myöskään liikaa kannata ajatella, mitä toiset ajattelee. Kaikkia ei voi miellyttää eikä liene edes sen arvoista yrittää miellyttää niitä jotka sinua eivät hyväksy. Ajattelen, että on kaikkein tärkeintä yrittää hyväksyä itse itsensä ja rakastaa itseään. Se, että hyväksyy oman itsensä ja edes yrittää rakastaa itseään ei vielä maksa kuin muutamia pieniä ajatuksia, mutta hiljalleen tuo elämään valtavasti parempaa. Tämän voin sanoa omien kokemuksieni perusteella.

    Itsensä rakastaminen lähtee pienistä asioista. Hymy kaupan kassalla, läheisten ihmisten huomiointi kertomalla että he ovat tärkeitä ja vaikkapa ulos lähteminen mielekkään tekemisen perässä (itse tykkään esimerkiksi olla kesäsateella ulkona) ovat vain pari esimerkkiä. Niistä kuitenkin itsestään välittäminen lähtee, hiljalleen ja vähän huomaamattakin. Tietysti yhtä tärkeää on olla tuomitsematta itseään aiemmista viilloista tai siitä vaikka viiltäisi lupauksistaan huolimatta. Tuomitseminen ei mielestäni ainakaan edistä itsestään välittämistä :)

    Minä pidän sinua hyvänä ja arvokkaana juuri sellaisena kuin oletkin. Toivon, ettet itsekään haukkuisi tai syyttäisi itseäsi esimerkiksi niistä viilloista. Uskalla rakastaa itseäsi, maistele sen mukanaan tuomaa lämpöä ja katsele, miltä maailma voikaan näyttää :)

    Mutta palaan vielä viestin alkuun, eli tehdään yhdessä hopelessille hyvä mieli korteilla!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moi ! Kiitos kommentistasi, otin tässä pari päivää sitten suuren harppauksen kohti parempaa. Luovuin pitkähihaisesta ja opettelin siihen että ihmiset tuijottavat käsiäni :)
      Ja tuohon kortti hommaan, olen ehdottomasti mukana !! Todella upea idea :) laitan sinulle s-postia kunhan pääsen koneelle :)

      Poista